الاثنين، 15 سبتمبر 2014


              حديث تليفزيوني :
===================
 
.                                                                                                                         توفيق توفيق علي وهبه تأكيد كرد: مهدي منتظر از اعتقادات اهل سنت نيز هست و آن‌چه كه برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي ترويج مي‌كنند، مبني بر اين‌كه اين مسئله فقط از عقايد شيعه است، نادرست است و قابل اعتنا نيست. ‌اهل سنت معتقدند كه مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در آخرالزمان مي‌آيد.

پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌ العظمي سيدعلي خامنه‌اي، گفت‌وگويي با "توفيق علي وهبة "‌ رئيس مركز عربي مطالعات و پژوهش‌هاي قاهره در خصوص مهدويت انجام داده كه متن كامل آن در زير مي‌آيد:


رهبر انقلاب موضوع مهدويت را يكي از محورهاي وحدت‌بخش در جهان اسلام مي‌دانند. "مسئله‌‌ مهدويت در اسلام هم جزو مسلّمات است؛ يعنى مخصوص شيعه نيست. همه‌‌ مذاهب اسلامى غايت جهان را كه اقامه‌ى حكومت حق و عدل به وسيله مهدى (عليه الصّلاة و السّلام و عجّل اللَّه فرجه) است، قبول دارند. روايات معتبر از طرق مختلف، در مذاهب گوناگون، از پيغمبر اكرم و از بزرگان نقل شده است. "۱ با توفيق علي وهبة، رئيس مركز عربي مطالعات و پژوهش‌هاي قاهره دراين‌باره به گفت‌وگو نشستيم.

*‌ رهبر جمهوري اسلامي ايران از مهدويت به عنوان يكي از بسترهاي وحدت در جهان اسلام ياد كرده‌اند. نظر شما در اين‌باره چيست؟
- امت اسلامي يك امت واحده است. قرآن مي‌فرمايد: "إنّ هذه أمّتكم أمّة واحدة و أنا ربّكم فاعبدونِ ". اسلام از آغاز، منادي وحدت بوده و مسلمانان را توصيه كرده ‌كه "يد واحده " باشند. چنان‌كه در قرآن كريم آمده است: "و اعْتصمُوا بحبل الله جميعاً و لا تفرّقوا ". تفرقه اساس همه مصيبت‌ها است و زمينه را براي تسلط بيگانگان و استعمارگران بر جامعه‌ اسلامي فراهم مي‌كند. از اين رو استعمار و استكبار جهاني به دنبال جلوگيري از وحدت امت اسلامي هستند. آن‌ها مي‌دانند كه قدرت اسلام در وحدت مسلمانان است و به همين خاطر همواره مي‌كوشند كه مسلمانان را از هم دور نگهدارند.

مي‌خواهم تأكيد كنم كه مشتركات بين مذاهب اسلامي فراوان است و شايسته است كه در مسير وحدت اسلامي از آن غافل نشويم. در عين حال اختلافاتي در فروع فقهي و مسائل ديگر وجود دارد. لذا ما نمي‌توانيم به دليل اين اختلافات از اصول مشترك و از اهداف مشترك و حتي از دشمن مشترك بازبمانيم.

ريچارد نيكسون، رئيس‌جمهور اسبق آمريكا، در كتابش با نام "فرصت " مي‌گويد: كمونيسم از جهان رخت بربسته و در مقابل آمريكا، دشمني جز اسلام باقي نمانده. وي دولت‌هاي بزرگ را تشويق مي‌كند كه جهان اسلام را تفكيك كنند و امت‌هاي مسلمان را از يكديگر دور نگهدارند تا بتوانند بر سرزمين‌هاي مسلمانان سيطره داشته باشند. او در اين كتاب گفته كه هدف آمريكا از ورود به سرزمين‌هاي اسلامي تسلط بر سرمايه‌هاي اين كشورها مانند نفت و نيز اين‌كه اسرائيل تحت حمايت آمريكا قوي بماند. آن‌ها مي‌دانند كه اگر امت اسلامي متحد باشند، آمريكا و اسرائيل و هيچ قدرت ديگري نخواهد توانست رو در روي آن بايستد.

انقلاب اسلامي ايران اولين انقلابي بوده كه با نام اسلام ايجاد شده است. همچنين اولين انقلاب جهان اسلام است و به همين خاطر است كه زمينه‌ساز و سرآغاز به شمار مي‌آيد. همين‌طور انقلاب‌هاي ديگر پس از آن، مكمل آن محسوب مي‌شوند. همه‌‌ اين انقلاب‌ها علائمي هستند كه مژده‌‌ ظهور مهدي منتظَر را مي‌دهند. انقلاب امام خميني(رحمة الله علیه) مقدمه‌‌ ظهور مهدي منتظر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و همين‌طور انقلاب‌هاي پس از آن همگي زمينه‌ساز ظهور ايشان هستند.




2

ليست هناك تعليقات: